Res med stolthet med Nobina under Stockholm Pride

Under parollen Ride with Pride deltar Nobina för sjunde året i Stockholm Pride. Nobina är Prides officiella busspartner.

Res med stolthet med Nobina under Stockholm Pride

Ladda ner PDF

Ladda ner bild

Nobina kör gratis festivalbussar mellan Pride House – som i år är i Skanstull på Clarion Stockholm – via Sergels torg och till Pride Park på Östermalms IP. Nobina deltar också i Pride Park från 31 juli -3 augusti och i lördagens parad. Dessutom kör Nobina bussar med Prides volontärer.

För att uppmärksamma att Pride pågår regnbågsflaggar även Nobinas bussar i ordinarie trafik i Stockholmsområdet.

Årets tema Ride with Pride handlar om att vi, som har 1 miljon passagerare varje dag på våra bussar i Norden, vill bidra till ett inkluderande samhälle där alla är välkomna precis som de är.

– Alla som reser i kollektivtrafiken och som jobbar hos oss ska känna sig trygga och stolta – oavsett könstillhörighet, sexuell läggning, religion eller etnicitet. Det ska gälla årets alla dagar, inte bara under Stockholm Pride. Vi är väldigt glada över att vi återigen får förtroendet av Pride att vara busspartner, och vi hoppas möta massor av stolta besökare och volontärer den här viktiga veckan, säger Henrik Dagnäs, vd för Nobina Sverige.

BOLAGSSTYRNING

HÅLLBARA AFFÄRER