4. Återköp av aktier i Nobina

Återköp av aktier i Nobina

Nobina AB (publ) (”Nobina”) har under perioden 21 november - 27 november 2019 återköpt sammanlagt 125 389 egna aktier inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen infört i syfte att uppfylla de skyldigheter som uppstår med anledning av Nobinas aktiesparprogram, dvs. säkring av leverans av prestationsaktier till deltagarna och säkring och täckning av kostnader för sociala avgifter som kan uppkomma. Återköpsprogrammet, som Nobina offentliggjorde den 29 oktober 2019, genomförs i enlighet med marknadsmissbruks­förordningen (EU) 596/2014 (”MAR”) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052 (”Safe harbour-förordningen”).

Under perioden 21 november - 27 november 2019 har aktier i Nobina återköpts enligt nedan.

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnitts-pris per dag (SEK) Totalt transaktions­värde per dag (SEK)
2019-11-21 36 560 63,00 2 303 124
2019-11-22 32 661 62,94 2 055 648
2019-11-25 26 168 63,03 1 649 484
2019-11-26 30 000 62,97 1 889 001
2019-11-27 - - -

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Pareto Securities AB för Nobinas räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår Nobinas innehav av egna aktier per den 27 november 2019 till 1 856 522 aktier. Det totala antalet aktier i Nobina uppgår till 88 355 682 aktier.

Fullständig information om de genomförda transaktionerna enligt artikel 5.3 i MAR och artikel 2.3 i Safe harbour-förordningen biläggs detta pressmeddelande. Sedan den 30 oktober 2019 till och med den 27 november 2019 har sammanlagt 609 868 aktier återköpts inom ramen för programmet. Sammanlagt får återköp ske av högst 961 667 aktier. För information om samtliga transaktioner i återköpsprogrammet hänvisas till Nasdaq Stockholms webbplats:

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 28 november 2019, kl. 15.30.