4. Pernilla Walfridsson har utsetts till ny CFO i...

Pernilla Walfridsson har utsetts till ny CFO i Nobina

Nobina har utsett Pernilla Walfridsson till ny ekonomidirektör (CFO) i Nobina AB och till medlem av Nobinas koncernledning. Pernilla efterträder Per Skärgård som går i pension den 31 oktober 2019, efter 15 år som ekonomidirektör på Nobina.

Pernilla Walfridsson börjar senast den 1 september och tillträder rollen den 1 oktober. Hon kommer att rapportera till vd och koncernchef Magnus Rosén. Pernilla är 46 år, har en MBA från Växjö Universitet och kommer senast från en roll som CFO för Byggmax Group AB.

– Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Pernilla Walfridsson som CFO för Nobina. Pernilla har en gedigen finansiell och industriell bakgrund och kommer att vara en nyckelspelare i den fortsatta utvecklingen av Nobina och den spännande kollektivtrafikmarknaden i Norden, säger Magnus Rosén, vd och koncernchef på Nobina.

I samband med att Pernilla Walfridsson tillträder sin tjänst går nuvarande CFO Per Skärgård i pension. Fram till dess att Pernilla tillträder kommer Per att fortsätta som CFO och säkerställa en stabil och trygg övergång.

– Per Skärgård har varit en stor tillgång och en viktig del av Nobinas börsintroduktion och utveckling till att bli marknadsledande på den nordiska kollektivtrafikmarknaden. Efter Pers 15 år som CFO vill jag nu tacka honom och önska honom varmt lycka till, säger Magnus Rosén.