4. Nobina är utsett till Karriärföretag 2022

Nobina är utsett till Karriärföretag 2022

”En stark företagskultur, ett imponerande rekryteringsarbete och möjlighet till stor utveckling”. Så lyder organisationen Karriärföretagens motivering till att Nobina är en av 100 svenska företag som har utsetts till Karriärföretag 2022.

Organisationen Karriärföretagen lyfter varje år fram arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter med fokus på nyexaminerade studenter och unga talanger. Syftet är att förenkla för young professionals att hitta sin nästa arbetsgivare och belöna ett framgångsrikt employer branding-arbete.

− Vi är stolta över att ha utsetts till Karriärföretag 2022. För mig är det ett kvitto på alla våra medarbetares engagemang där vi tillsammans skapar en arbetsplats som är både inkluderande och utvecklande, säger Martin Dahlin, HR-chef på Nobina Sverige. En tydlig grund för detta är våra värderingar som skapar förutsättningar för var och en att bidra med sin unika kompetens.

− Klimatomställningen och fokus på miljö är något som genomsyrar kollektivtrafiken i dag, men hållbarhet är ännu bredare än så. Att bli utsedd till Karriärföretag är för oss ett exempel på hur vårt sociala ansvarstagande blir en del av ett hållbarhetsarbete som gör skillnad och bidrar till hållbarhet på riktigt, säger Henrik Dagnäs, vd Nobina Sverige.

HR-chef Martin Dahlin avslutar:

− Alla vi som jobbar på Nobina är tillsammans med och förflyttar samhället, varje dag. Om du vill vara med och bidra till denna viktiga förflyttning så är Nobina rätt arbetsplats för ditt engagemang och din utveckling.

Karriärföretagens motivering om Nobina:

”Nobina är ett företag som med ett gediget employer branding-arbete skapat en väldigt attraktiv arbetsplats. Genom att visa på en stark företagskultur och ett imponerande rekryteringsarbete kan vi konstatera att Nobina ligger i framkant inom sin bransch. Genom att visa på bredd och möjlighet till stor utveckling lyckas Nobina uppnå hög attraktivitet och därmed locka till sig spetskompetens.”