4. Bram Lauwers har utsetts till vd i Nobina Danmark

Bram Lauwers har utsetts till vd i Nobina Danmark

Bram Lauwers har utsetts till vd i Nobina Danmark och medlem i Nobinas koncernledning. Bram har fram tills nu haft en delad roll som affärsområdeschef för Nobinas verksamhet i syd och Danmark och tillträdde rollen som vd, fullt ut den 1 mars.

Med 22 år på Nobina och senast som affärsområdeschef i Nobina Sverige med en delad roll som affärsområdeschef för Nobina i Skåne, Halland och Danmark så tar Bram Lauwers med sig viktig strategisk och operativ kompetens om kollektivtrafiken och Nobina in i den nya rollen som vd för Nobina Danmark.

− Jag är glad att nu kunna välkomna Bram Lauwers till rollen som vd för Nobina Danmark, att med sin djupa kunskap om kollektivtrafiken, engagemang för Nobina och erfarenhet av ledarskap nu med full kraft få fortsätta denna satsning tillsammans med den danska verksamheten, säger Henrik Dagnäs, vd och koncernchef på Nobina.

− Bram Lauwers fortsätter; jag är både glad och stolt över denna möjlighet. Under det senaste året har jag lärt känna den danska verksamheten, teamet och kollektivtrafiken på djupet. Att nu och fullt ut fortsätta den utvecklingen av både bolaget och marknaden är en spännande möjlighet för mig och det danska teamet.