4. Tonje Wikstrøm Frislid ny vd för Nobina Norge

Tonje Wikstrøm Frislid ny vd för Nobina Norge

Tonje Wikstrøm Frislid har utsetts till ny vd för Nobina Norge och till medlem av Nobinas koncernledning. Hon kommer närmast från rollen som koncernchef i det norska flygbolaget Flyr.

Tonje har lång erfarenhet inom flygbranschen från flertalet ledande positioner. Hon har även erfarenhet från kollektivtrafiken där hon haft rollen som operativ chef för ett konkurrerande bolag till Nobina.

− Det är med stor glädje som vi i dag har utsett Tonje till ny vd för Nobina Norge där hon efterträder Jan Volsdal. Tonje har alla de kvalifikationer som vi eftersöker och vi är därför övertygade om att Tonje tillsammans med ledningsgruppen och kunniga medarbetare kommer att ta Nobina Norge till nästa nivå, säger Henrik Dagnäs, koncernchef Nobina.

− Jag ser mycket fram emot att ta mig an uppdraget och att tillsammans med mina engagerade kollegor leda och utveckla både Nobina Norge som bolag likväl som kollektivtrafiken i stort. Jag har fått ett väldigt gott intryck av de människor jag mött hos Nobina och jag vet att jag tar över ett bolag som står på en stabil grund, säger Tonje Wikstrøm Frislid.

Tonje tillträder som vd Nobina Norge den 14 augusti. I samband med Tonjes tillträde så befordras nuvarande marknadsdirektör Karine Nordseth till marknadsdirektör och vice vd Nobina Norge.

− Nobina Norge får en stark ledning med Tonje och Karine, två mycket kunniga och drivna personer med sunda värderingar och höga ambitioner, säger Henrik Dagnäs.